Scott Spark RC SL review by Marin Deković

…šta reći nego, došao je novi Spark RC SL. Zbog problema s dijelovima odlučio sam se na okvir jer nisam siguran da bi dočekao kompletan bickl ove godine. Kako je u početku bila opcija da Sparc RC WC bude i sa FOX-om onda bi uzeo taj model, ali je došlo do promjene i jedina opcija sa FOX-om je bio SPARK RC SL. Razlog odabira je bio što za FOX imam dosta dijelova, a i zastupnik CULT i Uros su mi blizu pa mogu relativno brzo riješiti problem,.

Okvir je došao zadnji čas te smo ga odmah poslali u MSMechanic Mateja Skuzina na sklapanja, ako kako to obično biva, opet problemi. Vozio sam na SPARK RC N1NO modelu quark power metar gxp koji ne paše u novi sistem gdje je SCOTT radi sve većih guma raširio chainstay i stavio širu osovinu pogona koja iznosi 55mm chainline. Ništa nije bilo dostupno osim ROTOR INspider (koji se pokazao kao odličan) power metra, pa smo stavili njega i pasalo je…pihh… Kasnije smo ustanovili može ići i obična BOOST osovina, ali lančanik ne smije biti veći od 36 zuba :). Jos su bili potrebni kotači koji naravno kasne pa sam se morao nabrzinu snaći i uzeo sam UN LIMITED kotače preko Rok Nagliča i nisam požalio. Rok je odradio brzinski i kotači su bili kod mene u roku od 5 dana (proizvođač je iz Poljske). Bilo je i tu problema, ali smo sve uspjeli riješiti.

MSMechanics je iz Požege pa je bicikl poslan autobusom koji je došao u 19.15, ali je zbog snijega kasnio 45min, ali dočekali smo i njega te ubacili u bunker kutiju i odjurili u kućnu radionu da ga podesim za sutrašnju vožnju jer utrka 4Islands samo sto nije počela. Podesio sam visinu sica, udaljenost sica od volana i naravno stavio bike na vagu te ispred kuće zavrtio da vidim poziciju i….i onda iznenađenje….Kako već svi znate SPARK RC modeli dolaze sa nesto otvorenijim kutem vilice, sa hodom prednje vilice 120mm hoda i zadnjim shock-om također od 120mm te svi su pričali kako je bajk trom, kako neće biti dobar za brdo, ali da se zato spušta puno udobnije (kud udobnije kad je stari SPARK isao na dole kao raketa)…..zato ono iznenađenje….zavrtio sam ga i bicikl je poletio….ali pravo poletio….

Drugi dan sam krenuo na 1. vožnju sa ekipon iz kluba i imali smo nekih 3.30 vožnju s intervalima u brdo što je bilo idealno za probati bicikl. Mogu reći da bicikl nije nikako trom i nije nikako spor.

Na vožnji je bilo i ceste i makadama, nije bilo previše singltrail-a (njih sam ostavio za 4Islands trku). Kako SPARK dolazi sa opcijom hoda 120-70-lock, lock sam koristio za penjanje po cesti i urednom makadamu, a ostale mode-ove po potrebi.

Par dana prije 4Islands sam otišao na Krk probati kako se SPARK ponaša na singltrail-ovima i prilikom spuštanja. Išao sam sa partnerom i napravili smo 3 sata vožnju. Po krkčim trail-ovima spark stvarno ide brzo, jako brzo, upija neravnine i brz je (ali i “stari” spark je po trail-ovima išao, ovaj zbog kuta vilice ide brže i udobnije) možda opet malo prenizak BB height 330mm, viši nego stari, ali pedala zna udariti u kamen kad je na open mode (120mm hode). Stručnjaci kažu da je SAG prevelik i da ga treba smanjiti (moj je podešen na 25%)…možda bi se trebalo igrati i podešavati SAG za svaku utrku, a opet neki da je do tehnike vožnje….Jedan gospodin koji je vozio 4Islands trku (u tom trenutku je bio iza mene) mi je rekao da vozim prenervozno (Peter Vesel) i zato udaram sa pedalama.

Tehničke uspone savladava bez velikih problema (na 4Islands ih je bilo podosta)…dobar je penjač bi se reklo :).

U vožnji je došao red na spust jer smo došli do poznatog puntarskog spusta….rekao mi je kolega da se vidi kako bajk lijepo upija i da je brz…bio je iza mene. A ja kažem da sam se osjećao sigurno i nije me prebio iako nisam neki vozač na dole, ali moram priznati uživao sam kako sam išao i kako sam odradio taj spust. Nemojte očikivati revoluciju, ali je logično, više hoda veća udobnost, manje hoda, manja udobnost….da ne spominjem promjene u geometriji.

SPARK daje mogučnost promjene nagiba kuta vilice, ja sam podesio na zatvroreniji i nisam probao s otvorenijim kutem tako da ne mogu reći ima li razlike i da li bi osjetio tu razliku. Možda netko iskusniji :).

Naravno bajk ne ide sam i treba okretati pedale i koliko ga stisnete toliko ide. Isto važi i za vožnju na dole. Ukoliko ste jaki i spretni onda letite, ali bike nije nikako spor i nikako trom, dapače brz je, upravljiv je…mislim da sam sve rekao.

Također je bilo priča kako je zadnji shock nedostupan i da će ga biti teško skinuti, zamjeniti sajlu i slično. Podešavanje SAG-a je jednostavno, zamjena sajle, dopumpavanje, zamjena shock nije opće komplicirana, čak sam ubacio i stari shock od SPARK-a u njega i s njim napravio nekoliko treninga. Koristio sam i 2 bidona, sto je največa novost, ali morate paziti jer stane samo boca od 0.5l u drugi nosač, možda u L modelu ide i veća, ja vozim M.

Moram napomenuti da sam za 4Islands koristio UN LIMITED karbonske felge sa unutarnjim rubom od 30mm i Maxxis gume. Vozio sam Ikon 29×2.35 naprijed i nazad, Rekon Race 29×2.4 naprijed i nazad, ali mi se najbolja kombinacija (osjećao sam se najsigurnije) Ikon 29×2.35 naprijed i Rekon Race 29×24 nazad (širina Ikon gume je 61mm, a Rekon Race 62mm).

Nisam jedini koji vozio SPARK RC, Marko Grahli je također 4Islands vozio spomenuti bike…koji kaže: do nedavno sam vozio Spark 2015g i bio uvjerenja da vozim najbolji XC bike na svijetu. . Ali kad mi je 01.11.2021. stigao novi potpuno redizajnirani model 2022. (mislim čak prvi službeno u HR) nakon samo jedne testne vožnje oduševilo me kako je bike upravljiv stabilan i čvrst. Najviše se to osjeti prilikom auzicanja, kao da si na tračnicama, nema ni milimetra pomaka. A dalje da ne ponavljam Marinove riječi jer je manje više sve napisao koliko je bajk upravljiv i dobar em uzbrdo em nizbrdo em za tehničke detalje svih vrsta terena,, , jednostavno upija sve (kad se sag i pozicija twinloc namjesti kako treba).. Bajk apsolutno leti nizbrodo i nema prepreke koja se ne može proći, pogotovo u kombinaciji sa droperom savladava najteže, najduže i najstrmije spusteve sa vozačevim šorokim osmijehom na licu (a ne kako to često biva s grčem kad će više završiti taj drndavi spust)

Ja sam uzeo L veličinu i napomena da drugi bidon (na seat tube) stane komforno od 710ml – koristim camelbak podium)

Još bih dodao da sam radi bolje pozicije na bajku promijenio volan. Stavio sam kombo volan + lulica Syncros Fraser IC SL WC dužine 740mm sa nagibom -40°