Vrste ventila za bicikle

Koje su različite vrste ventila za gume za bicikle, pitate se? Pa, kao što možete vidjeti na gornjoj slici, postoji nekoliko različitih opcija kada su u pitanju ventili za gume. Tri glavna dostupna ventila za gume bicikla su Auto (Schrader) ventili, Presta (fransucki) ventili i Dunlop (Woods) ventili.

Ova tri ventila za gume bicikla lako se prepoznaju po jedinstvenom izgledu i svakim od njih se drugačije upravlja. U ovom kratkom članku pisat ćemo vam o svakoj vrsti ventila, pokrivajući prednosti i nedostatke svakog ventila, koju vrstu ventila trebate za svoj bicikl i povijest iza svakog ventila.

Ako ste strastveni biciklist, vjerojatno ćete znati što je Auto ventil, a ako posjedujete cestovni bicikl, vjerojatno ste prije koristili Presta ventil. Dunlop ventil koristili ste sigurno ako ste vozili stari bicikl od bake ili djeda, iako se koristi i na današnjim biciklima, većinom gradskima.

Auto (Schrader) ventil

Schrader ventil je najuniverzalnija i najpoznatija vrsta ventila. Koriste ih većina motornih vozila i bicikala od njihovog izuma 1891. godine, zahvaljujući Augustu Schraderu. Auto (Schrader) ventil ima široko kučište ventila u koje je umetnuta mala jezgra ventila. Jezgre auto (Schrader) ventila koriste malu oprugu koja drži ventil u zatvorenom položaju. Kada je opruga ventila pritisnuta, ventil se otvara i zrak može proći kroz auto (Schrader) ventil. Auto (Schrader) ventili se također nazivaju američkim ventilima, jer su patentirani u Sjedinjenim Državama 1893. godine, samo dvije godine nakon njihovog izuma. Auto (Schrader) ventili su kraći, širi, manje lomljivi i obično jeftiniji od Presta ventila.

Prednosti auto ventila: Snažno, široko kučište ventila, jezgre auto ventila obično se mogu zamijeniti, može izdržati visoke pritiske, jednostavan za rukovanje, lako je pronaći Schrader kompatibilnu pumpu, jeftin za kupnju

Nedostaci auto ventila: Schrader ventili zahtijevaju veću rupu u obruču kotača čime se smanjuje čvrstoća obruča, nije kompatibilan s Presta obručima osim ako nisu izbušeni, teži više od Presta ventila, prilikom uklanjanja pumpe gubi se mala količina zraka, koristite kratke osovine ventila koje nisu uvijek kompatibilne s obručima dubokog presjeka bez produžetka ventila.

Kako koristiti auto (Schrader) ventil:

Korištenje Schrader ventila je vrlo jednostavno kada znate što učiniti! Koraci u nastavku će vas naučiti kako napuhati ili ispuhati gumu ili sustav koji koristi Schrader ventil.

  • Uklonite poklopac vretena ventila i prije nego što pričvrstite pumpu, uklonite svu vidljivu prljavštinu ili ostatke s vrha vretena i oko ventila vretena.
  • Koristeći čvrsti predmet kao što je olovka, pritisnite središnji klin jezgre ventila i ispustite oštar nalet zraka kako biste isprali sve preostale krhotine.
  • Nakon čišćenja, spojite pumpu na Schrader ventil. Neke pumpe koriste crijevo koje se uvija na navoje Schrader ventila. Ostale pumpe jednostavno će stati preko vrha ventila.
  • Napumpajte gumu na željeni tlak.
  • Uklonite pumpu i vratite poklopac kučišta ventila
  • Posao obavljen!

Presta (francuski) ventil

Presta ventili su tip ventila koji se koristi za kontrolu protoka zraka u i iz zračnice bicikla. Dugi su i uski i nalaze se na većini modernih bicikala. Presta ventile koje je izumio Francuz Etienne Sclaverand često se prikladno naziva francuskim ventilom. Točan datum izuma Presta ventila nije poznat, ali se smatra da je to bilo nešto nakon 1880. Presta ventili za bicikle lagani su i izrađuju se u različitim duljinama za prilagodbu kotača s obručima dubokog presjeka, koji se obično nalaze na cestovnim biciklima. Presta ventili pridonose jačem kotaču, budući da njihovo tanko kučište ventila zahtijeva samo malu rupu na rubu. Danas se Presta ventili nalaze na većini modernih bicikala. Zbog svojeg tankog kučišta i djelomično vanjskog mehanizma ventila, Presta ventili su lomljiviji i malo skuplji od ostalih tipova ventila za bicikle.

Prednosti Presta ventila: Tanak i lagan, zahtijeva manju rupu u obruču kotača, minimalizirajući svaku slabost u obruču, tlak zraka je lako podesiv zahvaljujući dostupnoj osovinici ventila, malo je vjerojatno da će se začepiti prljavštinom i krhotinama, dostupan u više duljina za kotače s dubokim presjekom, kompatibilan sa Schrader i Dunlop izbušenim obručima.

Nedostaci Presta ventila: Tanka osovina vretena je osjetljiva i sklonija pucanju od drugih vrsta ventila, pin u jezgri ventila i matica jezgre ventila mogu se lako saviti ili oštetiti ako se ne vodi računa tijekom napuhavanja

Kako koristiti Presta (francuski) ventil:

Korištenje Presta ventila uključuje jedan korak više od ostalih tipova ventila za bicikle. Uz to, još uvijek je jednostavno napuhati ili ispuhati zračnicu koja koristi Presta ventil. Slijedite korake u nastavku i nećete imati problema:

  • Uklonite kapicu stabla ventila i pregledajte vrh jezgre ventila za prljavštinu ili prljavštinu.
  • Suhom čistom krpom obrišite prljavštinu i odvrnite maticu jezgre ventila dok se ne olabavi.
  • Pritisnite klin jezgre ventila prema dolje dok iz unutrašnjosti zračnice ne izađe oštar nalet zraka.
  • Zrak će isprati svu prašinu oko vrha ventila i spriječiti njen ulazak u ventil kada je napuhan.
  • Pomoću pumpe kompatibilne s Presta ventilom napumpajte gumu dok se ne postigne željeni tlak.
  • Kada skinete pumpu s ventila, čut ćete oštar nalet zraka ako ste napuhali gumu do visokog tlaka. Ne brinite, to je sasvim normalno!
  • Provjerite jeste li ponovno zategnuli maticu jezgre ventila kako bi čvrsto sjedila na vrhu ventila, sprječavajući da klin ventila bude pritisnut.
  • Zamijenite poklopac ventila vretena i gotovi ste.

Dunlop (engleski) ventil

Dunlop ventili, također poznati kao Woods ili engleski ventili, nisu česti u SAD-u ili Velikoj Britaniji. Koristi ih nekoliko europskih zemalja, ali prvenstveno se koriste diljem Azije i u više zemalja u razvoju. Izumio ga je C. H. Woods, Woods ventil (moderni Dunlop ventil) brzo je zamijenio originalni ventil koji je stvorio John Dunlop. Moderni Dunlop ventil mnogo je lakše napuhati i održavati od originala, koji je koristio čvrstu gumenu čahuru za regulaciju protoka zraka. Ova gumena čahura često se s vremenom kvarila, što znači da je bilo potrebno više održavanja kako bi ispravno funkcionirali. Za razliku od Schrader i Presta ventila, Dunlop ventilu nije potreban poseban alat za uklanjanje njegove jezgre. Njihovo jednostavno održavanje i robusno kučište možda su razlog zašto su Dunlop ventili toliko popularni u zemljama u razvoju. Woodsov ventil ima vreteno slične veličine kao Schraderov ventil. Međutim, za napuhavanje je potrebna Presta pumpa osim ako se ne koristi s adapterom ventila za gume bicikla. Veličina kučiša Schradera i Dunlopa je ista. Stoga se ova dva ventila mogu koristiti naizmjenično na obručima kotača.

Prednosti Dunlop ventila: Ne zahtijeva alate za održavanje ili zamjenu jezgre ventila, debelo, robusno kučište ventila, jeftin za kupnju, napuhuje se Presta kompatibilnom pumpom

Nedostaci Dunlop ventila: Teže ih je pronaći u Velikoj Britaniji ili SAD-u, teže je pronaći zamjenske jezgre i kapice ventila, najteži ventil, zahtijevaju veću rupu na obruču od Presta ventila

Kako koristiti Dunlop (engleski) ventil:

Napuhavanje gume s Dunlop ventilom vrlo je jednostavno. Sve što trebate je Presta kompatibilna pumpa.

  • Uklonite poklopac ventila i pričvrstite pumpu na vrh ventila.
  • Pumpati dok se ne postigne željeni tlak.
  • Uklonite pumpu i ponovno pričvrstite poklopac kučišta ventila.
  • Posao obavljen.

Tubeless ventil

Tubeless ventili koriste se u kotačima bez zračnica. Presta i Schrader tubeless ventili su dostupni i jednostavno su sami ventili bez unutarnje zračnice. Umjesto toga, ventil bez zračnice ima gumenu podlogu koja brtvi s unutarnje strane obruča kotača kako bi se održao tlak zraka unutra. Biciklisti koji voze gume bez zračnica obično dodaju tekućinu za brtvljenje u gumu. Kada je napuhana, brtvilo začepljuje sva curenja i ako se probuši, brtvilo će biti istisnuto iz svih probušenih rupa, brzo ponovno brtveći gumu kako bi se mogla ponovno napuhati.

Prednosti tubeless ventila: Dostupni ventili bez zračnice Presta i Schrader, dostupni vrhunski tubeless ventili izrađeni od visokokvalitetnih materijala, ne zahtijeva unutarnju gumu, kotači bez zračnica imaju sposobnost samozacjeljivanja kada su napunjeni brtvilom

Nedostaci tubeless ventila: Postavljanje kotača bez zračnica nešto je skuplje, sastavljanje kotača bez zračnica zahtijeva nove vještine koje treba naučiti

Adapteri za biciklističke ventile

Tamo gdje je dostupno više tipova ventila, biciklisti se često nađu s pogrešnom pumpom za tip ventila svoje gume bicikla. Ako ste u ovoj poziciji, ne brinite. Nećete morati mijenjati svoje zračnice. Sve što je potrebno je adapter ventila za pretvorbu vašeg postojećeg ventila u vrstu ventila kompatibilnu s vašom pumpom! Ako vaš bicikl koristi Presta ventile, ali vaša pumpa radi samo sa Schrader ventilom, jednostavan adapter Presta na Schrader ventil će poslužiti. Slično tome, ako imate Schrader ventile na svom biciklu, ali je vaša pumpa za Presta ventile, lako možete pokupiti adapter Schrader na Presta ventil po vrlo razumnoj cijeni.

adapteri za ventile

Pogledajte našu ponudu pumpi, pribora za krpanje i tubeless pribora.